پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2875
-
الف
+

101 كشور جهان برای رقابت در جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای شرکت می کنند

صد ویک کشور جهان برای رقابت در یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای شرکت می کنند.

دبیر كمیته بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای، از استقبال فیلم‌سازان كشورهای مختلف جهان از این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم، بهنام بهادری، دبیر كمیته بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای، از استقبال فیلم‌سازان كشورهای مختلف جهان از این رویداد سینمایی كه قرار است طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار شود، خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای 100 ثانیه ای ایران» شامل دو بخش: «اصلی و در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی، پویانمایی و مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای جهان در زمینه آثار مستند، داستانی، پویانمایی طراحی شده كه در مقایسه با دوره‌های پیشین امسال شاهد استقبال گسترده‌تر سینماگران دنیا بوده‌ایم.

وی تصریح كرد: رویكرد جشنواره در بخش بین‌الملل با محوریت سینمای اخلاق بوده كه شعار اصلی جشنواره نیز همین است.

بهادری با اشاره به رشد كمی و كیفی آثار شركت كننده در این دوره خاطرنشان ساخت: مضامین آثار عمدتا «اجتماعی، كودكان، فرهنگی، پیام‌های اخلاقی، فیلم های ترسناك» و تعدادی هم در مورد مسائل روز دنیا و چالش‌های عرصه‌های سیاسی هستند.

وی با بیان اینكه آمریكا با 217 اثر، بیشترین اثر را ارسال كرده، اضافه كرد: بعد از آمریكا، كشورهای هند با 203 اثر، بریتانیا 89 اثر، تركیه 74 اثر، اسپانیا 67 اثر و كانادا 56 اثر به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم متقاضیان را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع 1562 اثر از 101 كشور جهان برای رقابت در این دوره جشنواره ارسال شده است.

شایان ذكر است، یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی طی روزهای 4 تا 6 اسفند ماه سال جاری به دبیری علی قربانی در تهران برگزار می‌شود.

ه.خ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر